1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
2019 - Περίοδος Ι
3 Ιανουαρίου 2019 Τα Κίτρινα Γιλέκα https://www.youtube.com/watch?v=pr_tjPfB0eU Μόλις ενάμισυ χρόνο μετά την εκλογη-του στην Προεδρία της Γαλλίας, ο Εμμανουελ Μακρον βρέθηκε απέναντι στη μεγαλύτερη κινητοποίση των Γάλλων πολιτων απο τον Μάη του 1968. Οι πολιτικες-του για μείωση των φόρων για τους πλούσιους και αύξηση των φόρων στα καύσιμα εξόργισε τον Γαλλικο λαο που βγήκε στους δρόμους απαιτώντας την αναίρεση των μέτρων. Πολυ γρήγορα τα συνθήματα των διαδηλωτων εξελίκτηκαν σε κάλεσμα για την παραίτηση του Μακρον. Η υποχώρηση της Κυβέρνησης και η αναίρεση των μέτρων αποτελει μια μεγάλη νίκη για τα «Κίτρινα Γιλέκα», την αυθόρμητη κίνηση των μαζων. Τί όμως ακολουθει; Μπορει η αριστερα να αγκαλιάσει το κίνημα και να αμφισβητήσει το κοινωνικο κατεστημένο και το νεοφιλελεύθερο δόγμα; Ή ο εφιάλτης της επικράτησης της ακροδεξιας θα γίνει πραγματικότητα; Οι Σταύρος Τομπάζος θα προσπαθήσει να δώσει την εικόνα της σημερινης πολιτικης κατάστασης στη Γαλλία και τις επιπτώσεις-της στην υπόλοιπη Ευρώπη και ολόκληρο τον κόσμο. |
|
|
|
|
Η Τεχνητη Νοημοσύνη υπήρξε το όνειρο και ο φόβος της ανθρωπότητας απο την αρχαιότητα. Πήρε μαζικες διαστάσεις στον 20ο αιώνα, ιδιαίτερα μετα τις πρώτες ενδείξεις για τη δυνατότητα των υπολογιστων και των ρομποτ. Σήμερα η ΤΝ είναι πια μαιζι-μας και έχουμε καθημερινη επαφη με μηχανες που πλησιάζουν ολοένα και περισσότερο τις νοητικες ικανότητες του ανθρώπου. Πώς μπορούμε να κατανοήσουμε το θέμα και ως πού μπορουν να φτάσουν οι Μηχανες; Στο δεύτερο μέρος της παρουσίασής-του, ο Θέμος Δημητρίου αναφέρεται στις αναζητήσεις και τους προβληματισμους του περασμένου αιώνα, μέσα απο την επιστήμη και την επιστημονικη φαντασία στο χώρη της Τεχνητης Νοημοσύνης και προσπαθει να περιγράψει τα σημερινα επιτεύγματα σε σχέση με τις έξυπνες μηχανες και τα απίστευτα ρομποτ που έχουν φέρει τη φαντασία του χθες στην πραγματικότητα του σήμερα. |
|
|
Η ποίηση, όπως και οι άλλες τέχνες στη Ρωσία, βρισκόταν στις αρχές του 20ου αιώνα σε μια πορεία πειραματισμών και αναζητήσεων. Λογοτεχνικά κινήματα εμφανίζονταν το ένα μετά το άλλο με τα δικά τους μανιφέστα. Το αίσθημα ότι ζούσαν σε μια εποχή αλλαγών ήταν έντονο και όλοι ήθελαν να δημιουργήσουν την τέχνη του μέλλοντος. Στις αναζητήσεις αυτές υπήρχε συχνά μια μεταφυσική διάσταση. Η επανάσταση άλλαξε ριζικά τα πράγματα. Όλοι βρέθηκαν σε μια κατάσταση που έπρεπε να επανακαθορίσουν τη στάση τους. Η παρουσίαση του θέματος θα βασιστεί, κατά κύριο λόγο, πάνω σε έργα ποιητών όπως ο Βαλέρι Μπριούσοφ, ο Αλεξάντρ Μπλόκ, ο Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι, ο Σεργκέι Γεσένιν, ο Όσιπ Μαντελστάμ, η Άννα Αχμάτοβα και άλλων, τα οποία θα διαβαστούν σε μετάφραση στα ελληνικά. |
|
|
|
|
|
|
Το 1972 η Κύπρος βρισκόταν υπο την απειλη πραξικοπήματος. Η ελληνικη χούντα με τελεσίγραφό-της ζητούσε την παράδοση των τσέχικων όπλων που είχε αγοράσει ο Μακάριος. Η απόφαση των τριων μητροπολιτων να «παύσουν» τον Μακάριο βρισκόταν στο αποκορύφωμά-της. Η λαϊκη κινητοποίηση με μεγαλειώδες συλλαλητήριο απέτρεψε το πραξικόπημα αλλα ο Μακάριος αναγκάστηκε να παραδώσει τα όπλα στα Ηνωμένα Εθνη και να παύσει τον Υπουργο Εξωτερικων Σπύρο Κυπριανου. Μέσα σ’ αυτη τη φορτισμένη πολιτικη κατάσταση ένα σπάνιο ντοκουμέντο με συνεντεύξεις που πήρε ο Νίκος Σιαφκάλης απο Κύπριους πολιτικους ρίχνει φως στην πολιτικη σκέψη της εποχης και ανοίγει ένα παράθυρο για καλύτερη κατανόηση των γεγονότων που οδήγησαν τελικα στο πραξικόπημα και την εισβολη του Ιούλη του 74. Ο Πολ Σκλάβος, που σκηνοθέτησε το ντοκυμανταιρ, μιλά στο Καφενείο της Πέμπτης για το έργο-του. Ο Τάκης Χατζηδημητρίου, που και ο ίδιος έδωσε συνέντευξη για το ντοκυμανταιρ, προλογίζει την εκδήλωση. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 |